LA FUNDACIÓ RESOL LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE LA MODALITAT "A"

Es concedeixen inicialment 66 beques per a estades d'aprenentatge destiu al Regne Unit, Irlanda i els Estats Units.

La Comissió de Selecció de la Fundació ha resolt la convocatòria de beques de les modalitats "A" (estades d'aprenentatge d'estiu al Regne Unit, Irlanda i els Estats Units).

S’han  concedit inicialment  66 beques a alumnes d'ESO, batxillerat i cicles formatius de Santa Coloma de Farners i de la comarca de la Selva. Es distribueixen en 40 beques d’estades de quinze dies al Regne Unit i Irlanda i 26 per a estades de quatre setmanes , entre les quals setze als Estats Units.

Enguany s'han presentat un total de 243 peticions de beca en la modalitat "A" i cal destacar de nou les altes qualificacions acadèmiques dels sol·licitants.

Les beques s'han concedit per estricte ordre de mèrits acadèmics dels sol·licitants i ara obrim el període presentació dels comprovants i acceptació de les beques.  També , com es fa cada any, es concediran algunes noves beques fins arribar a dedicar-hi el total de 150.000 euros pressupostats.

En el document adjunt hi podeu consultar la relació de beneficiaris.

GUANYADORS I FINALISTES DEL DESÉ CONCURS D’ORATÒRIA EN LLENGUA ANGLESA

Aquest dissabte dia 3 de juny va realitzar-se la final del desè concurs d’oratòria en llengua anglesa que organitza la Fundació.

Enguany hi han participat 182 alumnes provinents de 28 centres escolars de Santa Coloma i la comarca de la Selva.

Els dotze finalistes van fer les seves locucions davant el públic i el jurat.

Finalment els guanyadors i finalistes d’aquesta edició del concurs van ser:

GUANYADORS DE PRIMÀRIA:

-    Laia Fontbona Ardanaz de l’escola Castell de Farners de Santa Coloma

-    Ona Sala Herranz de l’escola Jacint Verdaguer de Sils

GUANYADORS DE SECUNDÀRIA:

-    Aina Huix Casadevall del col·legi la Salle de Santa Coloma

-    Veronika Juste Seroveeva del col·legi Santa Maria de Blanes

Els finalistes de cada cicle van ser:

ALUMNES DE PRIMÀRIA

Robert Giraldo Broto de l’escola Castell de Farners, Júlia Bassas Dalmau de l’escola Pompeu Fabra d’Anglès, Íria Batallé Badia de l’escola Doctor Carulla d’Arbúcies i Gisela Vàzquez Díaz de l’escola els Estanys de Sils.

ALUMNES DE SECUNDÀRIA

Berta Pintor Navarrete del col·legi la Salle de Santa Coloma, Martina Vila Serra del col·legi Santa Maria de Blanes, Maria Clarasó Rossell del col·legi Sant Josep de Sant Hilari i Adam de la Cruz Giron de l’Institut Rocagrossa de Lloret de Mar.

En la pàgina web del Centre de Recursos Pedagògics la Selva I, a la que podeu accedir en aquest enllaç, hi trobareu els vídeos amb la intervenció dels participants.

LA FUNDACIÓ RESOL LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES UNIVERSITÀRIES

La Comissió de Selecció de la Fundació ha resolt la convocatòria de beques de les modalitats “C” (curs de grau universitari als Estats Units) i “D” (màster universitari als Estats Units).

Aquestes beques estan dotades amb 35.000 euros per anualitat. Les de grau són prorrogables, si es compleixen les condicions establertes en les bases, fins a quatre i anys i les de postgrau o màster fins a dos anys. Els destinataris de la convocatòria d'enguany havien de ser estudiants de Santa Coloma de Farners.

Les beques concedides han estat :

-     Natàlia Costa Coromina, per a la realització de part del seu grau universitari d'ADE en una universitat dels Estats Units.

-     Berta Canaleta Caballé, per a la realització d’un màster nutrició clícina de fins a dos anys en una universitat dels Estats Units.

La Fundació també ha resolt les següents extensions de beca:

-     Aniol Saurina Masó, per a continuar el segon any del seu màster en programació i disseny de jocs d'ordinador.

-     Alba Monferrer Sureda, per a continuar el segon any del seu màster en química als Estats Units.

Adjuntem l'acta de concessió de les beques.

LA FUNDACIÓ RESOL LA CONVOCATÒRIA DE BEQUES PER A CURSOS INTENSIUS D'ESTIU

Aquesta convocatòria de beques va dirigida a estudiants de Santa Coloma de Farners

Es concedeixen inicialment 42 beques per a realitzar cursos intensius d'estiu

La Fundació acaba de resoldre la concessió de beques de la modalitat "E" de l'any 2017.

Aquestes beques tenen com a beneficiaris estudiants d'ESO i ensenyaments post obligatoris de Santa Coloma de Farners i consisteixen en un curs intensiu d'anglès en una de les tres acadèmies privades de la ciutat.

La proposta inicial de concessió és de 42 beques de fins a un import màxim de 400 euros.

Amb la convocatòria d'enguany la Fundació haurà concedit fins ara un total de 333 beques d'aquest tipus , amb un pressupost de 13.600 euros anuals, que ha servit per a que joves estudiants de la ciutat fessin cursos de reforç d'anglès durant els mesos de juliol.

Adjuntem a aquesta notícia l'acta de concessió.

ELS PRIMERS DEU ANYS DE LA FUNDACIÓ

Hem tancat l'any 2016 i amb ell el desè aniversari de la Fundació Joan Riera i Gubau.

Durant aquests deu anys la Fundació ha dedicat fins a 4.053.884 euros en 1.351 beques per a nois i noies, alumnes i universitaris de Santa Coloma de la comarca de la Selva per a realitzar estades d’aprenentatge de l’idioma anglès i fins a 66 beques per a cursos de batxillerat, grau o postgrau en universitats dels Estats Units.

S’ha donat resposta així a la voluntat de l’industrial i mecenes de Santa Coloma Joan Riera i Gubau, qui ho va llegar a la Generalitat de Catalunya per aquesta finalitat.

En l'apartat "LA FUNDACIÓ" d'aquesta mateixa web hi trobareu la memòria d'aquests deu anys , amb totes les beques concedides i els imports dedicats, i també l'àlbum fotogràfic dels nostres becats universitaris.

Continuem amb aquest projecte il·lusionador.